Szanowni Państwo,
poniżej przekazuję informację dla osób zainteresowanych specjalizacją nauczycielską od koordynatora, dra Piotra Krolla:
Specjalizacja nauczycielska na studiach I stopnia
Specjalizacja nauczycielska jest specjalizacją zawodową. Jej ukończenie oznacza uzyskanie przez absolwenta studiów historycznych I i II stopnia uprawnień do nauczania przedmiotu historia (lub historia i WOS) w szkole podstawowej i szkołach ponadpodstawowych, a także pracy w innych placówkach edukacyjnych, opieki nad grupami w ramach różnych form wypoczynku zorganizowanego (kolonie, obozy) oraz organizowanie i prowadzenie kursów indywidualnych i grupowych (w tym korepetycje). Nabyte w czasie zajęć umiejętności dydaktyczno-pedagogiczne przydadzą się również tym spośród Państwa, którzy zechcą związać się z Instytutem aż do studiów doktoranckich i będą prowadzić zajęcia ze studentami.
Decyzja Państwa o rozpoczęciu realizacji programu specjalizacji już na pierwszym stopniu jest bardzo ważna i musi być przemyślana, bowiem kontynuowana ona jest na studiach II stopnia, gdzie nabywane są kompetencje i uprawnienia do uczenia historii oraz dodatkowego przedmiotu WOS w szkołach ponadpodstawowych.
Realizacja programu na studiach licencjackich rozpoczyna się w semestrze letnim, a kończy się na III roku studiów. Program realizowany na
I roku składa się z następujących zajęć:
- psychologia ogólna (wykład)
- pedagogika ogólna (wykład)
- Emisja głosu (ćwiczenia)
Poniżej znajduje się szczegółowy spis zajęć specjalizacji obowiązujących na studiach licencjackich (do wyboru: Historia lub Historia i WOS) .
Przypominam, że zgodnie z rozporządzeniem MNiSW o standardach kształcenia nauczycieli na studiach wyższych uprawnienia do nauczania danego przedmiotu uzyskuje absolwent, który ukończył studia I i II stopnia oraz realizując program specjalizacji nauczycielskiej uzyskał kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu.
Wszelkich informacji na temat studiów udzieli Państwu (osobiście w poniedziałek 3.02. o godzinie 13.30 w pokoju 25 lub mailowo):
dr Piotr Kroll (p.kroll@uw.edu.pl) – koordynator specjalizacji nauczycielskiej.
przygotowującej do nauczania
historii w szkole podstawowej
Rok | Semestr zimowy | Semestr letni |
I | Psychologia dla nauczycieli – wykład 30h Pedagogika dla nauczycieli – wykład 30h Emisja głosu 30h |
|
II | Psychologia – ćwiczenia 30h Pedagogika – ćwiczenia 30h Podstawy dydaktyki 30h |
Psychologia - Warsztaty zintegrowane (30h) Pedagogika – Warsztaty zintegrowane (30h) Praktyki psych-ped 30h Dydaktyka historii – szkoła podst. 30h Praktyki śródroczne w szkole podst. (historia) 15 h |
III | Dydaktyka historii – szkoła podst. 30h Praktyki śródroczne w szkole podst. (historia) 15 h |
Dydaktyka historii (ewaluacja) 30h Praktyka ciągła w szkole podstawowej (historia) 30 h |
przygotowującej do nauczania
dwóch przedmiotów (historia i WOS) w szkole podstawowej
Rok | Semestr zimowy | Semestr letni |
I | Psychologia dla nauczycieli – wykład 30h Pedagogika dla nauczycieli – wykład 30h Emisja głosu 30h |
|
II | Psychologia – ćwiczenia 30h Pedagogika – ćwiczenia 30h Podstawy dydaktyki 30h |
Psychologia - Warsztaty zintegrowane (30h) Pedagogika – Warsztaty zintegrowane (30h) Praktyki psychologiczno-pedagogiczne 30h Dydaktyka historii – szkoła podst. 30h Praktyki śródroczne w szkole podst. (historia) 15 h |
III | Dydaktyka historii – szkoła podst. 30h Praktyki śródroczne w szkole podst. (historia) 15 h Dydaktyka WOS – szkoła podst. 30h Praktyki śródroczne w szkole podst. (wos) 15h |
Dydaktyka historii (ewaluacja) 30h Praktyka ciągła w szkole podstawowej (historia) 30 h Praktyka ciągła w szkole podstawowej (wos) 30h |