Szanowni Państwo
Na stronie Zakładu Dydaktyki Historii (http://zdhihuw.wordpress.com/) zostały zamieszczone skany i zdjęcia scenariuszy lekcji i testów. Na egzamin należy przygotować analizę dydaktyczną trzech scenariuszy i dwóch arkuszy testowych. Z tych propozycji komisja wybierze dwa scenariusze i jeden akrusz, które Państwo omówicie:
- przedstawiacie wybrane przez siebie sceanriusze i arkusz
- w przypadku scenariuszy
a) wskażecie jego dobre i złe strony
b) sprawdzicie, czy założone cele są realizowane
c) jakie cele realizowane są w trakcie omawiania konkretnego wątku, zagadnienia
d) sprawdzicie trafność doboru metod i środków
(proszę kierować się przy tym wzorem arkusza analizy dydaktyczne lekcji)
- w przypadku testów
a) rodzaje zadań
b) ich poprawność
c) co dane zadanie sprawdza
d) czy obudowa dydatyczna zadania jest dobrana poprawnie oraz czy do rozwiązania tego zadania jest ona potrzebna
d) jak sprawić aby uczeń opanował sprawdzaną w danym zadaniu umiejętność (dotyczy to szczególnie zadań z obudową dydaktyczną oraz zadań dłużej wypowiedzi)
c) porównać do obowiązującej matury i propozycji maturalnych, które mają obowiązywać od przyszłego roku.
W czasie egzaminu odbędzie się też rozmowa na temat etapów kształcenia w szkole oraz nowej podstawy programowej (m.in. co zmieniła nowa podstawa, jak się zmieniła, jak jest zbudowana, na co powinien zwracać uwagę nauczyciel).
Pod koniec tygodnia zostanie opublikowana lista z kolejnością wejść na egzamin.
Z poważaniem
Piotr Kroll